Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2008

Ο Ιππότης της Νύχτας!!!!




Ο Φερνάντο Αλόνσο πέρασε στην ιστορία ως ο πρώτος νικητής σε νυχτερινό GP της F1! Ηταν μια αναπάντεχη νίκη για τον ισπανό οδηγό της Renault, πρώτη του μέσα στο 2008, καθώς ευνοήθηκε από την εξέλιξη του επεισοδιακού αγώνα στη νέα αστική πίστα της Σιγκαπούρης. Δεύτερος ήταν ο Νίκο Ρόσμπεργκ με Williams, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Λιούις Χάμιλτον. Ο βρετανός οδηγός της McLaren βγήκε κερδισμένος στη μάχη του τίτλου, γιατί είδε την πρωτοπορία του στο πρωτάθλημα να αυξάνεται στους 7 βαθμούς έναντι του Φελίπε Μάσα. Ηταν μια καταστροφική μέρα για την Ferrari, καθώς και τα δύο της μονοθέσια έμειναν εκτός βαθμών, ενώ αρνητικό highlight, αποτέλεσε η πρόωρη έξοδος του Μάσα από το 1ο του pit-stop, που είχε ως αποτέλεσμα να πάρει μαζί του την μάνικα του ανεφοδιασμού!

Στις κατατακτήριες δοκιμές, η τύχη του είχε γυρίσει την πλάτη. Στα ελεύθερα ήταν ταχύτατος, αλλά ένα πρόβλημα στην αντλία καυσίμου τον καθήλωσε στην 15η θέση του grid. Ο Αλόνσο δεν έκρυβε την απογοήτευσή του "...γιατί χάθηκε η καλύτερη ευκαιρία μου φέτος για κάτι μεγάλο".

Αλλά ό,τι του στέρησε η μοίρα το Σάββατο (28/9), του το έδωσε απλόχερα πίσω την ημέρα του αγώνα. Ολα ξεκίνησαν από ένα ατύχημα που είχε ο team mate του, Νελσίνιο Πικέ, στον 15ο γύρο. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα και όλα έμοιαζαν πλέον ρευστά, έπειτα από την καθαρή για όλους εκκίνηση.

Ο Αλόνσο είχε κάθε λόγο να χαμογελά από αυτή την εξέλιξη, αφού ήταν ο μοναδικός οδηγός που είχε ήδη κάνει το 1ο του pit-stop, σε ό,τι φάνηκε να ήταν μια ξαφνική αλλαγή στην στρατηγική της Renault για τον ισπανό.

Εικόνα διάλυσης...
Η περίοδος με το αυτοκίνητο ασφαλείας, έφερε τα πάνω-κάτω στην κατάταξη, καθώς σχεδόν όλοι έσπευσαν να ανεφοδιαστούν με το που άνοιξε το pit-lane. Το pit-stop του Χάμιλτον ήταν καθαρό, αλλά στο box της Ferrari είχαμε δράματα.

Το σύστημα με τα τρία κόκκινα φώτα, που χρησιμοποιεί μόνο η Scuderia, δεν λειτούργησε σωστά κατά τον ανεφοδιασμό του Μάσα, με αποτέλεσμα ο βραζιλιάνος να φύγει πιο νωρίς και να τραβήξει μαζί του τη μάνικα. Οταν κατάλαβε τι είχε γίνει, είχε ήδη φτάσει στο τέρμα του pit-lane και οι μηχανικοί του έτρεξαν μέχρι εκεί για να απασφαλίσουν το στόμιο.

Ωσπου να τα καταφέρουν, ο μέχρι τότε πρωτοπόρος Μάσα είχε πέσει στην τελευταία θέση. Πολύ πίσω βγήκε και ο Ράικονεν, ο οποίος περίμενε πίσω από τον team mate του για τον δικό του ανεφοδιασμό. Κι αυτό γιατί μέχρι να έρθει η εφεδρική μάνικα, χάθηκαν πολύτιμα δευτερόλεπτα για τον φινλανδό.

Ανατροπή και ποινές
Οι ανακατατάξεις έφεραν τον Ρόσμπεργκ στην πρωτοπορία της κούρσας, με τους Γιάρνο Τρούλι και Τζιανκάρλο Φιζικέλα, οι οποίοι ήταν σε στρατηγική ενός pit-stop, να ακολουθούν. Τέταρτος ήταν ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, 5ος ο Αλόνσο, ενώ ο Χάμιλτον ήταν στην 8η θέση, πίσω και από τις δύο Red Bull.

Η διαφορά ήταν ότι οι Ρόσμπεργκ και Κούμπιτσα ανεφοδιάστηκαν όταν το pit-lane ήταν κλειστό ακόμα -πιθανότατα επειδή σε διαφορετική περίπτωση θα έμεναν από καύσιμα- και έτσι δέχτηκαν ποινή 10" παραμονής στα pits. Ο Κούμπιτσα έπεσε στην τελευταία θέση μετά την εξέτιση της ποινής, αλλά ο Ρόσμπεργκ είχε προλάβει να ανοίξει διαφορά στην κορυφή και έτσι βγήκε 4ος.

Και μετά τους ανεφοδιασμούς του Φιζικέλα και του Τρούλι, ο Αλόνσο βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα, έχοντας πίσω του τον Ρόσμπεργκ. Η σειρά τους δεν άλλαξε μετά τους δεύτερους ανεφοδιασμούς, τη στιγμή που ο Χάμιλτον κέρδιζε θέσεις έπειτα από το προσπέρασμά του στον Ντέιβιντ Κούλθαρντ και την εγκατάλειψη του Μαρκ Ουέμπερ.

Ο βρετανός βρέθηκε στην 3η θέση, ενώ ο Ράικονεν είχε σκαρφαλώσει στην 5η θέση, πίσω από τον Τίμο Γκλοκ. Στον 52ο γύρο, το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε για δεύτερη φορά στην πίστα λόγω πρόσκρουσης του Αντριαν Σούτιλ σε τοίχο. Αλλά το μόνο που έγινε ως το τέλος, ήταν η εγκατάλειψη του Ράικονεν, ο οποίος έπεσε σε τοίχο έπειτα από οδηγικό λάθος.

Η επιστροφή του πρωταθλητή
Ετσι, ο Αλόνσο πανηγύρισε τη νίκη στην πρώτη βραδινή κούρσα της ιστορίας, επιστρέφοντας στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ύστερα από το GP Ιταλίας του 2007, όταν οδηγούσε ακόμα για την McLaren. Επίσης, ήταν η πρώτη νίκη του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή με την Renault έπειτα από το ιαπωνικό GP του 2006.

Ο Ρόσμπεργκ πήρε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, με την 2η θέση, ενώ ο Χάμιλτον τερμάτισε 3ος και αύξησε τους 7 βαθμούς την πρωτοπορία του στη μάχη του τίτλου, τρεις αγώνες πριν από την ολοκλήρωση της σεζόν.

Τέταρτος ήταν ο Γκλοκ με Toyota, ενώ ο Σεμπάστιαν Φέτελ της Toro Rosso πήρε άλλο ένα καλό αποτέλεσμα μετά τον θρίαμβό του στην Μόντσα, τερματίζοντας στην 5η θέση. Την βαθμολογούμενη 8άδα συμπλήρωσαν κατά σειρά οι Νικ Χάιντφελντ (BMW Sauber), Κούλθαρντ και Καζούκι Νακατζίμα (Williams).

Το επόμενο ραντεβού της F1 είναι στο Φούτζι της Ιαπωνίας για τον 16ο αγώνα της σεζόν, το τριήμερο 10-12/10.

1 σχόλιο:

stelios kazantzidis είπε...

Ε αφού ήταν ο knight rider και οδηγούσε τον ΚΙΤ πως να μην τα κατάφερνε